<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A dirección actoral como disciplina académica : aspectos científicos, empíricos e curriculares da formación en dirección escénica na ESADG (2005-2016)</dc:title>
<dc:title>La dirección actoral como disciplina académica : aspectos científicos, empíricos y curriculares de la formación en dirección escénica en la ESADG (2005-2016)</dc:title>
<dc:creator>González Salgado, Daniel</dc:creator>
<dc:subject>6203.10 Teatro</dc:subject>
<dc:description>A finais do século XIX aparece a figura do director de escena no teatro europeo. O seu recoñecemento en España irá parello, nas últimas décadas do século XX, ao proceso de normalización da educación teatral. Esta atopa un punto de inflexión coa promulgación da LOXSE, que equipara os estudos superiores de arte dramática a unha licenciatura universitaria. Coa publicación do RD 754/1992 que regula os ditos estudos, contémplase por primeira vez a creación da Especialidade de Dirección escénica e Dramaturxia, que acabará sendo implantada en diferentes comunidades autónomas. A promulgación da LOE en 2006 supón un novo chanzo para a especialidade, integrada ahora no Grao en arte Dramática e cun desenvolvemento curricular recollidos no RD 630/2010 e na normativa autonómica que o desenvolve. En todas as normativas recóllese un ámbito de formación denominado Dirección de actores, que se vén desenvolvendo naqueles centros superiores onde se oferta a especialidade. Pese á centralidade deste campo na formación dos directores de escena, son escasos os estudos aparecidos até o momento. A nivel mundial, en 1985 aparece en Francia o primeiro libro sobre a materia, e, en 2000, en España, o segundo. Dende aquela, poucas máis achegas se teñen producido neste ámbito. Con esta investigación queremos ofrecer unha análise sistemática do proceso de creación e fundamentación da disciplina, considerando as propostas que se foron desenvolvendo nas diferentes escolas do Estado. Analizaremos en profundidade as competencias que debe desenvolver e os núcleos temáticos que debe configurar para construír o saber, o saber facer e o saber ser.</dc:description>
<dc:publisher>Análise e intervención psicosocioeducativa</dc:publisher>
<dc:publisher>tesis cotutelada</dc:publisher>
<dc:publisher>Grupo de Investigación en Estudos Literarios e Culturais, Tradución e Interpretación-</dc:publisher>
<dc:publisher>Programa Oficial de Doutoramento en Intervención psicosocieducativa en Educación Secundaria: Cara unha proposta de calidade (RD 1393/2007)</dc:publisher>
<dc:contributor>Caride Gómez, José Antonio</dc:contributor>
<dc:contributor>Vieites Garcia, Manuel Francisco</dc:contributor>
<dc:date>2017-08-08T08:41:56Z</dc:date>
<dc:date>2017-08-08T08:41:56Z</dc:date>
<dc:date>2017-08-08</dc:date>
<dc:date>2017-06-15</dc:date>
<dc:date>2017-07-07</dc:date>
<dc:date>2017-06-21T10:49:31Z</dc:date>
<dc:type>doctoralThesis</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/11093/783</dc:identifier>
<dc:identifier>O05D061P01-36136243T</dc:identifier>
<dc:language>glg</dc:language>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry>
<atom:id>http://www.investigo.biblioteca.uvigo.es/oai/metadata/handle/11093/783/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2017-09-28T00:58:58.598+02:00</atom:published>
<atom:updated>2017-09-28T00:58:58.598+02:00</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator uri="http://www.investigo.biblioteca.uvigo.es/oai">Investigo</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>A dirección actoral como disciplina académica : aspectos científicos, empíricos e curriculares da formación en dirección escénica na ESADG (2005-2016)</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>González Salgado, Daniel</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://www.investigo.biblioteca.uvigo.es/oai/metadata/handle/11093/783/ore.xml">
<dcterms:modified>2017-09-20T02:16:28.472+02:00</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.investigo.biblioteca.uvigo.es/xmlui/bitstream/handle/11093/783/A_direcci%f3n_actoral_como_disciplina.pdf.txt?sequence=4">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.investigo.biblioteca.uvigo.es/xmlui/bitstream/handle/11093/783/sword.zip?sequence=3">
<dcterms:description>SWORD</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.investigo.biblioteca.uvigo.es/xmlui/bitstream/handle/11093/783/license.txt?sequence=2">
<dcterms:description>LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.investigo.biblioteca.uvigo.es/xmlui/bitstream/handle/11093/783/A_direcci%f3n_actoral_como_disciplina.pdf?sequence=1">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dcterms:dateAccepted lang="" schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd">2017-08-08T08:41:56Z</dcterms:dateAccepted>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dcterms:dateAccepted lang="" schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd">2017-08-08T08:41:56Z</dcterms:dateAccepted>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:investigo.biblioteca.uvigo.es:11093/783">
<dc:contributor>Caride Gómez, José Antonio</dc:contributor>
<dc:contributor>Vieites Garcia, Manuel Francisco</dc:contributor>
<dc:creator>González Salgado, Daniel</dc:creator>
<dc:date>2017-08-08T08:41:56Z</dc:date>
<dc:date>2017-08-08</dc:date>
<dc:date>2017-06-15</dc:date>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/11093/783</dc:identifier>
<dc:description>A finais do século XIX aparece a figura do director de escena no teatro europeo. O seu recoñecemento en España irá parello, nas últimas décadas do século XX, ao proceso de normalización da educación teatral. Esta atopa un punto de inflexión coa promulgación da LOXSE, que equipara os estudos superiores de arte dramática a unha licenciatura universitaria. Coa publicación do RD 754/1992 que regula os ditos estudos, contémplase por primeira vez a creación da Especialidade de Dirección escénica e Dramaturxia, que acabará sendo implantada en diferentes comunidades autónomas. A promulgación da LOE en 2006 supón un novo chanzo para a especialidade, integrada ahora no Grao en arte Dramática e cun desenvolvemento curricular recollidos no RD 630/2010 e na normativa autonómica que o desenvolve. En todas as normativas recóllese un ámbito de formación denominado Dirección de actores, que se vén desenvolvendo naqueles centros superiores onde se oferta a especialidade. Pese á centralidade deste campo na formación dos directores de escena, son escasos os estudos aparecidos até o momento. A nivel mundial, en 1985 aparece en Francia o primeiro libro sobre a materia, e, en 2000, en España, o segundo. Dende aquela, poucas máis achegas se teñen producido neste ámbito. Con esta investigación queremos ofrecer unha análise sistemática do proceso de creación e fundamentación da disciplina, considerando as propostas que se foron desenvolvendo nas diferentes escolas do Estado. Analizaremos en profundidade as competencias que debe desenvolver e os núcleos temáticos que debe configurar para construír o saber, o saber facer e o saber ser.</dc:description>
<dc:language>glg</dc:language>
<dc:rights>Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:title>A dirección actoral como disciplina académica : aspectos científicos, empíricos e curriculares da formación en dirección escénica na ESADG (2005-2016)</dc:title>
<dc:title>La dirección actoral como disciplina académica : aspectos científicos, empíricos y curriculares de la formación en dirección escénica en la ESADG (2005-2016)</dc:title>
<dc:type>doctoralThesis</dc:type>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Análise e intervención psicosocioeducativa</dc:publisher>
<dc:publisher>tesis cotutelada</dc:publisher>
<dc:identifier>O05D061P01-36136243T</dc:identifier>
<dc:publisher>Grupo de Investigación en Estudos Literarios e Culturais, Tradución e Interpretación-</dc:publisher>
<dc:publisher>Programa Oficial de Doutoramento en Intervención psicosocieducativa en Educación Secundaria: Cara unha proposta de calidade (RD 1393/2007)</dc:publisher>
<dc:subject>6203.10 Teatro</dc:subject>
<dc:date>2017-07-07</dc:date>
<dc:date>2017-06-21T10:49:31Z</dc:date>
<dc:numberID>594a4f39daa524.91152277</dc:numberID>
<dc:rights>Si</dc:rights>
<dc:advisorID>1363</dc:advisorID>
<dc:source>Comunidad</dc:source>
<dc:source>Tesis</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dcterms:dateAccepted lang="">2017-08-08T08:41:56Z</dcterms:dateAccepted>